Jak se sushi train zvrhl v gastronomické orgie

Po nabitém dnu stráveném v Kanazawě, úžasném méně známém městě gejší a samurajů, nám pořádně vyhládlo. Protože už to jsou téměř tři dny, co jsme měli naposledy sushi (a to je v Japonsku opravdu na pováženou), dnešní večeře je jasná. Pátráme na TripAdvisoru po nejlepším poměru ceny a kvality a necháme tento požadavek chvíli pochroustat v mobilu, který nám za chvíli vyplivuje jednoznačný výsledek – Morimorizushi! A tak se poprvé dostáváme do speciálního typu sushi restaurace, známé jako kaitenzushi, sushi go round, conveyor belt sushi, sushi train nebo prostě sushi vláček. Lepší místo, kde zažít toto gastronomické poprvé bychom těžko hledali. Tak pojďte taky ochutnat!
Po asi půlhodině bloudění snad ve všech uličkách v bezprostřední vzdálenosti kanazawského nádraží, nám to konečně dochází a se zahanbeným ťukáním na čelo vcházíme do hlavního vchodu šestipatrového obchodního domu Kanazawa Forus, kde v posledním patře sídlí desítky restaurací. Teď ale nastává další háček – názvy restaurací jsou samozřejmě v japonštině, takže musíme vygooglit její originální japonský název もりもり寿し 金沢駅前店 a hledat. V mezičase obdivujeme impozantní výstavu restauračních vitrín představující svá meníčka prostřednictvím plastových modelů. Zákazníci tak krásně vidí, jak jídlo přesně vypadá a jak je porce veliká. Geniální nápad! Jen to všecko vypadá trochu… uměle.
menu nabídka v plastovém podobě
Po najití správné restaurace se dostáváme k háčku číslo tři. Protože je to jedna z nejpopulárnějších restaurací v Kanazawě, kroutí se před ní pořádná fronta (jak už to u dobrých japonských restaurací bývá), jdeme se tedy rovnou zeptat uvaděče, za jak dlouho se pro nás uvolní stůl. Za hodinu a čtvrt – tý jo, to je celkem dost! Přece to ale nevzdáme těsně před cílem, necháváme se tedy zapsat do čekacího listu, bereme si lísteček s pořadovým číslem a jdeme se courat po obřím obchoďáku.
cílová rovinka fronty do restaurace
vchod do restaurace

Jak to funguje

V 19:45 konečně zazní naše číslo a my jsme slavnostně uvedeni na naše místa. Sushi hostina můžou začít! Servírka nám (naštěstí!) přináší anglický návod, jak to tu funguje, takže zbytek večeře probíhá už naprosto hladce a bez nečekaných komplikací. Jakmile jsme usazeni, můžeme si začít brát talířky z dopravního pásu nebo si objednat konkrétní položky na tabletu před námi. Ty nám potom podá buď sushi šéf, který je přímo před námi připravuje nebo nám je donese servírka. Sushi je servírováno na barevných talířcích, kdy každá barva má jinou cenu – tu se dozvíte na názorném ceníku před vámi. Nejlevnější talířek vyjde na 130 jenů (30 Kč), nejdražší potom na 1300 jenů (300 Kč). Na každém talířku jsou vždy dva stejné kousky sushi.
konečně sedíme!
objednávkový tablet
sushi talířek
názorný ceník
sushi na dopravním pásu

Co najdete v menu

Už při prvním kliknutí na dotykovou obrazovku nám je jasné, že nudit se dneska vážně nebudeme! Nabídka vypadá fakt bláznivě a my absolutně netušíme, jak si z takovýchto šíleností máme vybrat! Všechno to ale vypadá tááák dobře, 90 procent jsme nikdy nejedli a asi 50 procent přesně nevíme, co to je. Až teď, při psaní článku jsem si našla čas přeložit přesné názvy použitých ingrediencí. Vedle klasického tuňáka a lososa tu máme ušeň, návku, hřebenatku, donku rohatou, různé druhy chobotnice, krakatice, jikry, mořského ježka, krevety, garnáta, kraba (konkrétně chionoecetese rohatého). Na bezmasých kouscích si potom hoví jarní cibulka, ibiškovec jedlý, sójové boby či vaječný žloutek. V menu jsou také nejrůznější nápoje, polévky, saláty a deserty. Museli jsme vám to vyfotit, protože, jak se říká – tohle nám doma neuvěří :-).

Jdeme na to

No, nic. Kdo se bojí, nesmí do lesa ani na sushi. Naklikáme tedy na tabletu pár nejlákavějších kousků a za pár minut už nám na stole začnou přistávat mistrovské sushi dobroty. Uzená makrela, břicho tuňáka, krab s majonézou a lososové kombo. Sushi by se mělo jíst vcelku, žádné rozkousávání na půlky. Jedině tak si můžete vychutnat dokonalou harmonií chutí a struktur, kterou pro vás šéfkuchař tak pracně připravil. Na stole máme samozřejmě k dispozici sójovku a wasabi omáčku, kterými si občas sushi mírně dochutíme. V některých kouscích ale už wasabi je, vyplatí se to ověřit před přidáním další dávky. Do sójové omáčky se namáčí ta strana s masem, ne s rýží a zázvor se potom používá k osvěžení a neutralizování chuti mezi jednotlivými sousty. To, co zažívají naše chuťové pohárky se dá těžce popsat, sushi opravdu milujeme, takže jsme v sedmém nebi a nemůžeme se těchto dobrot nabažit. V druhém kole už objednáváme trochu divočejší kousky, jako jsou různé chobotnice, mořský ježek a několik druhů mušlí. Tady už začíná celkem adrenalin, protože tyto chutě jsou pro nás naprosto nové a někdy ne úplně očekávané. Titul nejlepšího kousku, který si dokonce objednáváme podruhé, získává jemné losové masíčko s lahodným lososovým kaviárem. Tohle bych mohla jíst pořád a nikdy bych se toho nepřejedla! Hotový chuťový orgasmus! Kdo neochutnal, nepochopí…
uzená makrelka
makrela s jarní cibulkou
krab s majonézou
tuňák se zeleninou
tuňák s cibulí a majonézou
lososové kombo
chobotnicový salát
tři druhy chobotnice
a výhercem se stává… maso z lososa s lososovým kaviárem!

Po hodině a půl neuvěřitelného sushi obžerství se dostáváme k cílové rovince. I když už pořádně funíme a sushi rýže nám leze i ušima, rezignovaně klikáme na kolonku „deserty“ a za pět minut nám na stole přistává sladká tečka – pořádná porce krémové zmrzliny s příchutí zeleného čaje. Mňááám! Mám novou nejoblíbenější zmrzlinovou příchuť! Víc toho do sebe už opravdu nenacpem, naskládáme tedy všechny talířky do dvou věží (jedna by se nejspíš výškou zřítila) a voláme servírku. Ta talířkovou věž projede sci-fi skenerem, který nám rovnou vytiskne účet: 5065 jenů. To je necelých 40 liber, za to bychom si v Anglii dali předkrm a hlavní chod v levnější restauraci, samozřejmě z polotovarů a romzražovaných surovin. Tak to je mazec! Hledání restaurace i čekání ve frontě se opravdu vyplatilo, tohle byla jedna z nejlepších večeří v našem životě, tak úžasná, že jsem o ní napsala samostatný článek :-). Jo, a taky jsme si tam zašli druhý den znovu…

kuchyň uprostřed restaurace
krémové zmrzlina s příchutí zeleného čaje
náš účet 🙂

? Morimorizushi

Japonský název: もりもり寿し 金沢駅前店
Japonská adresa: 堀川新町3-1 金沢フォーラス6F
Anglická addresa: 6F Kanazawa Forus, 3-1 Horikawashin-machi
Telefon: 076-265-3510
Otevírací doba: 11:00 – 22:00 (poslední objednávka 21:30)
Nejlepší cesta: 1 minuta cesty z vlakové zastávky Kanazawa – východ (east exit) – vysoké obchodní centrum Kanazawa Forus